INTRODUCTIE TRAININGSPORTAL SPEER IT ACADEMY

Wij willen het onze klanten graag makkelijker maken. Daarom werken wij continu aan het verbeteren van onze dienstverlening. Een van de nieuwste ontwikkelingen is de introductie van ons trainingsportal: Speer IT Academy! We spraken een van de initiatiefnemers, trainer Rick Keesman.

Hoe is het trainingsportal tot stand gekomen?

Rick: “Het idee is ontstaan om de klant zelf meer vrijheid te geven en vooral meer inzicht te bieden in ons uitgebreide assortiment cursussen. Met dit trainingsportal voorkom je dat we over en weer blijven mailen met elkaar. Een tijdrovende kwestie voor beide partijen. Door het portal krijgt de klant zelf de regie over wie ze aanmelden voor de cursussen, welke data nog beschikbaar zijn en wat de kosten zijn.”

Aan welke functionaliteit moeten we denken?

“Het portal is zo ingericht dat de klant niet alleen een volledig overzicht heeft van de beschikbare cursussen, maar het biedt ook de mogelijkheid om zelf medewerkers toe te voegen. De gebruikers hebben zicht op wie ze inschrijven, kunnen zelf iemand afmelden maar ook historische informatie over wie welke cursus al gevolgd heeft is voorhanden. Tevens kan na het behalen van de cursus ook het certificaat gedownload worden voor de deelnemer.” vervolgt Rick enthousiast.

Voor wie is de Speer it academy voornamelijk bedoeld?

“Degene met wie wij vaak contact hebben zijn de trainingsmanager en/of de HR-medewerker. Belangrijk is dat de juiste bevoegde personen een training aanvragen en dat cursisten niet rechtstreeks, zonder akkoord, cursussen kunnen boeken. Daarnaast kunnen gebruikers hier ook vragen kwijt. Die vragen worden in het portal opgeslagen en krijgen een status die wordt bijgehouden. Wij beantwoorden de vragen zo snel mogelijk, waar de gebruiker dan weer een notificatie van krijgt. Kortom, het gehele berichtenverkeer vindt nu plaats op een centrale plek die 24/7 te benaderen is.”

Hoe zie je de uitrol van het Trainingsportal?

“Allereerst hebben wij alles netjes gedocumenteerd. Een uitgebreide beschrijving van alle stappen, functies en mogelijkheden wordt meegestuurd aan de gebruiker en is terug te vinden in onze helpfiles. Daarnaast is het portal behoorlijk straight forward en intuïtief. Ik verwacht niet dat de gebruiker daar onze hulp bij nodig heeft.

Echter hebben wij wel hulp nodig van onze klanten. Wij komen namelijk graag in contact met de juiste personen die verantwoordelijk zijn voor trainingen zodat wij hen toegang kunnen geven tot het portal. U kunt ons helpen door u of uw collega aan te melden op trainingen@speerit.nl.

Coming soon:

Nieuwe training CttH e-learning

“Ook zijn wij hard bezig geweest met het opzetten van de nieuwe e-learning voor de CttH module. Deze nieuwe training komt binnenkort beschikbaar in de Speer IT Academy. Wij houden jullie hierover op de hoogte via de gangbare kanalen.”

Speer IT trainers

Lees meer over Rick en over Marie-Cecile