Speerworks Consultancy internationaal aan de slag

Juni 2021 – Dat Cocon een uitgebreid pakket is met veel functionaliteiten is oud nieuws. Er kan veel, maar het kan daardoor ook overweldigend zijn. Welke naamgeving is het meest praktisch voor verbindingen? En hoe kun je ook alweer patches registreren? Soms zien klanten door de bomen het bos niet meer en dan kan een frisse blik of leidende hand je door alle mogelijkheden loodsen.

Speerworks Consultant Rick Fokkema kreeg de opdracht om aan de slag te gaan bij een internationale klant van Speer IT. “Ik vond het een heel gave uitdaging toen ik te horen kreeg dat een ambitieuze internationale klant van Speer IT wat hulp kon gebruiken. Ik ben er 3 maanden fulltime mee bezig geweest en heb ondersteuning op verschillende vlakken geboden. In die periode ben ik nauw in contact geweest met onze Technical Support Engineers van de Servicedesk, met wie ik veel aanpassingen heb besproken en doorgevoerd. Dit allemaal zodat de klant prettiger en efficiënter het netwerk kan registreren.”

Naast de coördinatie van aanpassingen en opties moest men daarnaast ook ‘gewoon’ Cocon leren gebruiken. Het netwerk invoeren, naamgevingen bepalen en Cocon opnemen in het bestaande werkproces. “Voor nieuwe klanten en gebruikers is het soms even zoeken naar de juiste workflow. Ik heb diverse workshops georganiseerd om het maximale uit Cocon te halen voor de klant.”

Rick heeft een grote rol kunnen spelen bij het bepalen van dé standaard voor netwerkregistratie bij deze klant. Het bewerkstelligen van een consequent werkproces was daarbij essentieel. “Door dit uitgebreid door te nemen en regels en eisen af te spreken is er uiteindelijk een overzichtelijker en duidelijker netwerk opgebouwd”.

Om de kennis die is opgedaan te borgen is een klantspecifieke gebruikshandleiding geschreven. “Je kunt het zien als een leidraad waarmee onze klant verder kan leren en focussen op de functionaliteiten die voor hen van toepassing zijn.”