Wilmar Aarsen – Team Lead Speer IT Servicedesk

juni 2019

Maak kennis met Wilmar Aarsen, teamlead van de Speer IT servicedesk.

Sinds november 2005 werkzaam bij Speer IT. Daarvoor werkzaam als telecom engineer bij een aannemer.

Tijdens zijn militaire dienstperiode heeft Wilmar in eigen tijd diverse telecom- en glasvezelcursussen gevolgd die zijn basiskennis hebben gelegd. Als telecom engineer heeft hij bij KPN koper/glasnetwerk kennis opgedaan in de tijd dat het Flashnetwerk opkwam, waarbij glasbuizen in combinatie met nieuwbouwgebieden mee gelegd werden met het kopernetwerk.  

Vervolgens heeft Wilmar bij BT glasvezelnetwerk kennis vergaard.   

Mede door het enthousiasme van Mark van der Heijden, samen met Peterpaul Brundel de oprichter van Speer IT, is Wilmar in 2005 bij Speer IT in dienst gekomen als junior programmeur. In die rol heeft hij aardig wat functies en schermen toegevoegd aan Cocon, en heeft hij vooral samen met klanten gewerkt aan nieuwe maatwerkoplossingen voor klantvraagstukken in Cocon.  

Tegenwoordig begeleidt Wilmar het huidige servicedeskteam, iets waar hij heel trots op is. Zoals in een nieuwsbrief te lezen was heeft hij de servicedesk samen met Jurgen en een andere collega opgezet. Wilmar Aarsen: “We hebben veel parate kennis in huis zodat we klanten vaak direct zonder oponthoud kunnen helpen. Ook is het team bezig met het ondersteunen van nieuwe innovaties binnen de producten van Speer IT, zodat we als team de kennis al bezitten voordat het product bij de klant in gebruik genomen wordt.  

Door het vergaren van al deze specialistische kennis groeien mijn teamleden vaak door in hun rol binnen speer IT en verlaten ze de servicedesk om ergens anders binnen Speer IT verder te gaan. Gelukkig kunnen we dit met nieuwe collega’s weer opvangen, waarbij mijn kennis van producten en klanten deze nieuwe krachten bijstaan.
In al die jaren heb ik ook goede contacten opgebouwd met onze klanten. Sommige spreek je wat vaker dan anderen, maar vaak is er ook een informele band aanwezig, iets wat ik heel prettig vind in de omgang met onze klanten. Wat ik vaak zie bij servicediensten is dat men werkt volgens een script, of alleen te benaderen is via een web portal. Ik vind dat onpersoonlijk en vind het belangrijk dat mijn team altijd ruimte blijft houden om relaties op te bouwen met onze klanten. 

Voor in de toekomst verwacht ik dat we nog steeds doorgroeien met onze producten, personeel en dienstverlening. Ook met partners buiten Nederland verwacht ik een nauw samenwerkingsverband, op eenzelfde manier als dat ik nu ook gewend ben met onze huidige klanten; een prettige sfeer en een open dialoog voor alles wat met onze producten te maken heeft.”